Roll: Teknisk projektledare
Erfarenhet: 2-4 år eller längre
Stationeringsort: Stockholm
Omfattning: 100%
Uppdragsperiod: ASAP eller någon gång under februari – 6 månader med chans till förlängning
Riktpris: 850 – 900 kr/h

Vi söker en projektledare till vår kund, en detaljhandelskoncern samt retail franchiser, för uppdrag att leda flera projekt inom butiks-IT.

IT-avdelningen, som idag består av 10 medarbetare, arbetar framförallt med att leverera systemstöd till koncernens butiker (ca 500 stycken) samt till sina kontorsanställda runt om i landet.

Kunden står inför flera projekt under 2018 och behöver en projektledare som kan driva flera parallella projekt samtidigt med fokus att samordna, leda, planera och koordinera aktiviteter och funktioner. Projekten är tekniska i sin karaktär och vi söker därför snarare en teknisk projektledare än en verksamhetsnära.

Konsulten kommer vara en central länk mellan verksamhet/kravställare, projektmedlemmar och externa leverantörer och rapporterar till styrgrupp.

För uppdraget krävs följande erfarenheter/färdigheter:

– Vana att driva IT-projekt och leverera mot uppsatta mål avseende tid, kvalitet och ekonomi
– Tidigare erfarenhet från retail/butiks-IT
– Vana att agera kravställare
– Är analytisk, metodisk och har en god förståelse för IT med en ambition att ständigt vidareutvecklas
– Högskoleutbildning, gärna med IT-inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet

Det är meriterande om konsulten har arbetat inom e-handel.

Vidare ser vi att personen vi söker är social och har vana att kommunicera tydligt med både interna och externa aktörer. Det är viktigt att konsulten är strukturerad, driven och framförallt har ett engagemang som smittar av sig på övriga projektmedlemmar.

För frågor om uppdraget kontakta uppdrag@levigo.se

Offert med CV samt prisbild ska vara presenterat för Levigo senast tisdag 30/1 klockan 9.00