Roll: Helpdesktekniker
Omfattning: 100 %
Uppdragstid: Från mitten av maj till och med 2018-12-31 (med god chans till förlängning)
Placeringsort: Stockholm

Uppdraget:
För att kunna genomföra uppdraget behöver konsulten besitta en teknisk bredd, från support av medarbetarnas klienter, hantering kort för inloggning till service av skrivare samt koordinering vid problem i Riksgäldens affärssystem och även ledarskaps/koordinator kompetens. Konsulten kommer att bollas mellan direkta Helpdesk-uppgifter, koordinering och effektivisering av arbetsuppgifterna. Konsulten behöver kunna fånga upp problematik, leveransbehov eller andra frågeställningar från organisationen (slutkunden) samtidigt som konsulten ser över de interna processerna i teamet. Det är därför extra viktigt att konsulten är självständig, stresstålig och har en analytisk förmåga. En högskoleutbildning inom Data- och Systemvetenskap är meriterande.

Rollen innebär att ansvara för att, med hög servicenivå, lösa de ärenden och problem som landar hos dig och ta hjälp av second line om det behövs. I arbetsuppgifterna ingår installation och konfiguration av datorer, användarkonton och telefoni för nyanställda. Du kommer även att arbeta operativt med hårdvara hos våra medarbetare.

Vidare ingår att sköta ärendehantering via vår serviceportal, mail och telefon men även ha direktkontakt med våra användare. Supportera klientplattformen och upprätthålla fastställda kvalitetsnivåer och svarstider är andra arbetsuppgifter. Arbetet innebär även att fånga upp problematik, leveransbehov, rutinförbättringar och effektiviseringar för att vidareutveckla Helpdeskrollen.

Uppdraget är placerat i säkerhetsklass 3, det innebär att Riksgälden kommer att genomföra en registerkontroll av konsulten (endast den konsulten som
vinner avropet kommer att registerkontrolleras).

För frågor om uppdraget kontakta Jonatan Sandberg 070 494 99 11

Offert med ifylld kravspec (skickas vid intresse för uppdraget), CV samt prisbild ska vara presenterat för Levigo senast fredag 16/4 klockan 12.00