Uppdragsnamn:  Projektledare till Broker Sales
Varaktighet: ASAP – 05-jul-2019
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm

Trygg-Hansa arbetar ständigt med att förbättra verksamheten för att leverera maximal service till sina kunder, och vi har som ambition att vara det ledande försäkringsbolaget i Sverige. Vi söker därför en projektledare som vill vara delaktig i att leverera på den ambitionen.

Du kommer arbeta inom Trygg-Hansas enhet Broker Sales och nära vårt driftsteam. Vi söker en projektledare med en bakgrund i att förbättra operativa modeller samt genomföra kunddrivna processförändringar och förbättringsprojekt.
Du kommer att rapportera till ledningsgruppen för Broker Sales och tjänsten är placerad i Stockholm på Trygg-Hansas huvudkontor.
Ansvarsområde:
Som projektledare ska du bidra till att utveckla Trygg-Hansa verksamhet, självständigt och i team.
Arbetsuppgifter:
  • Utveckla nya eller befintliga operativa modeller, med fokus på processer och organisation (med en förståelse för IT-behov kopplat till dessa).
  • Utveckla business case och roadmaps för förändringsinitiativ.
  • Driva eller koordinera implementation av identifierade förändringsinitiativ.
  • Ansvara för projektets rapportering, dokumentation, uppföljning och budget för att slutligen överlämna det färdiga resultatet till linjeorganisationen.
  • Projekten kan vara både enmansprojekt och större projekt med allokerade medarbetare.
  • Leda eller delta i affärsplanering för vår verksamhet
  • Tjänsten är fri på så sätt att du själv driver dina egna projekt, analyser och därefter avrapporterar ditt arbete. Du förväntas identifiera nyckelpersoner i de initiativ du driver och förankra ditt arbete med dem.
  • Broker Sales arbetar uteslutande med företagsförsäkring och industriförsäkring (ej privat och livförsäkring)
Kravspecifikation:
  • 4-7 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna som managementkonsult eller motsvarande roll inom linjeverksamhet.
  • Erfarenhet av att angripa problem från många olika infallsvinklar och med olika arbetsmetodiker och angreppssätt.
  • Erfarenhet av att självständigt och framgångsrikt driva projekt.
  • Förmåga att arbeta med multipla projekt samtidigt och leverera på deadline.
  • Du har god förståelse för strategisk planering och förändring- & förbättringsarbete.
  • God erfarenhet av att hantera seniora beslutsfattare så väl som medarbetare.
  • Stor erfarenhet av att strukturera, dokumentera samt presentera dina projekt och resultat.
  • Önskvärt att du besitter kunskap om och kan förstå agil IT-utvecklingsterminologi och process.
  • God försäkringskunskap är meriterande men inget krav.
  • Du talar och skriver utmärkt svenska och engelska
Som person ser vi att du är ambitiös med stort eget driv. Du är strukturerad, analytisk, professionell samt en god nätverkare. Vidare är du en utåtriktad person som kan arbeta med olika typer av människor i en strategisk miljö. Leverans är ett ledord för dig och du levererar enligt uppsatta ramar och förväntningar.
Skicka CV, pris och motivering till uppdrag@levigo.se snarast!
Eventuella frågor besvaras av Helen Kjellman, 070-467 95 63