Roll: Redovisningsansvarig / Teamleader
Omfattning: Heltid
Uppdragstid: Start omgående t o m 2020-10-31
Placeringsort: Stockholm
Prisbild: 700 – 750 sek/ timme beroende på profil
Om uppdraget: I rollen som Redovisningsansvarig Teamleader får du både leda ett ekonomiteam om fyra personer och arbeta operativt med att driva arbetsprocesserna på ekonomiavdelningen. Du har en tudelad roll med helhetsansvar för arbetet på ekonomiavdelningen. Dels är du den som fördelar och leder arbetet och har personalansvar för dess fyra medarbetare, och dels arbetar du operativt med det löpande ekonomiarbetet.
Tjänstens omfattning infattar löpande bokföring, kontoavstämningar, kund- och leverantörsreskontra, kassaredovisning, likviditetsprognoser, moms- och skattedeklarationer m.m. Du är även den som upprättar bokslut och rapporter till koncernen för räkenskapsår 1sep-31aug så bokslut i början på sep. Som ledare är du närvarande och genom din analytiska höjd och ditt helhetsperspektiv i redovisningen stöttar du kollegorna på avdelningen i deras dagliga arbete. Du ser till att säkerställa och utveckla arbetsprocesserna inom ditt område och är delaktig i projekt som avser verksamheten och påverkar redovisningen.
Dina egenskaper och erfarenheter:
Då tjänsten innebär många kontaktytor söker vi dig som har en god social och kommunikativ förmåga. Ditt analytiska kunnande är väl utvecklat och du arbetar självständigt, strukturerat och effektivt. Vidare ser vi gärna att du är proaktiv och lösningsorienterad samtidigt som du är en drivande och prestigelös person som inger förtroende. Du hanterar både detaljer och helhetsperspektiv samt har en utvecklingsinriktad inställning till arbetet. För dig som brinner för redovisning är detta chansen att få arbeta nära verksamheten i en flexibel arbetsmiljö.
För att trivas i rollen som Redovisningsansvarig Teamleader bör du ha: 
– Minst tre (3) års erfarenhet av tidigare redovisningsarbete samt en akademisk examen inom ekonomiområdet
– Du jobbar självständigt och känner dig trygg i bokslutsprocessen
– Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
– Goda kunskaper inom MS Excel
Tidigare erfarenhet av personalansvar samt inom detaljhandeln anses som meriterande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av löner.
Skicka CV, pris, tillgänglighet samt en kort motivering till uppdrag@levigo.se ASAP!
Eventuella frågor tas med Eva Grim, 070-329 93 46